söndag 3 november 2013

Mappen "obearbetade singeltjejer".


"Don´t look in her eyes, you might fall and find the love of your life..."

Klart man tittar och tittar noga. Annars blir ju leken helt fel? Jag vet för jag har lekt den, och gör det fortfarande ibland. Jag tycker att alla borde göra det. Våga vara sig själva och våga ta reda på vem den andre är. Både den okände andre och framförallt den kände andre. Jag har gjort det, tittat i kvinnans ögon och hittat svaren så jag vet vad jag vill. Och det är skön vetskap. Sen kanske jag till och med vet vem som verkligen kan leverera önskad kvalitet. På köpet har jag i alla fall lärt mig mycket om mig själv.

"Det här är jag....."
Mycket fakta och så kanske det krävs lite logistik för att få det att fungera i praktiken. När jag säger att "alla borde göra det" så menar jag ju inte att uppmuntra till allmänt löst leverne och så, utan snarare att man även i det man "har" ska titta i varandras ögon och hitta rätt. Det är ju den nödvändiga kommunikationen som måste finnas. Annars blir det mer för oss singlar att lösa. Eller snarare så blir det mer singlar. BTW, så växer min mapp med "obearbetade singeltjejer hela tiden..."

Skulle kunna få vara med på listan.

Skälet till den här utredningen är inte att jag var på krogen och raggade igår. Nope, och inte heller att jag önskade att jag varit det. Jag ska erkänna att jag gillar leken och det gör nog de flesta. I alla fall de som vågar utmana sig själva och ta ett steg. Och det är ungefär här som texten når fram till det ständiga budskapet om utveckling. Inte nog med att jag kräver att du ska sätta upp mål och finna dina vägar för att vinna, att uppnå dem. Jag ställer dessutom krav på att du ska våga utmana det trygga jaget och kliva ut.

...och det här är min att-göra-lista.
"I can do that...!"
Jag var en blyg liten pojke länge. Trevade och försökte ta mig fram på mitt sätt. Först när jag fick en rejäl spark i rumpan så lyfte jag densamma ur handfatet. Allting ifrågasattes och blev så småningom nytt. Idag landar jag jumbon om du ber mig, jag bär dig runt jorden eller hjälper dig att vinna just din match. Det är först när du verkligen släpper in riskerna, i form av möjligheterna, i ditt liv som det tar fart. Valet är ditt, jag finns här och peppar dig som vill.


"I´ve got your name written here in a Rose Tattoo..."





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar