lördag 2 november 2013

"Älska uppgiften..."

Det får bli dagens uppgift. ÄR, menar jag. Att älska det du gör. Har du en uppgift så måste du älska den annars blir det inget bra. Och kom ihåg att det är du själv som väljer hur du ska uppfatta en uppgift. Förhoppningsvis är det så att du själv sätter dina mål och därmed väljer karaktären på dina uppgifter. Men ibland kan det komma uppgifter utifrån och då kan du själv avgöra hur bra du ska lyckas. Känn skillnaden i det slitna "Ha en bra dag"" och "Skaffa dig en bra dag!". Inställningen gör skillnaden.

Lite så fungerar jag...
Jag har valt att skaffa mig en bra helg eftersom jag behöver det. Blogga, skriva till folk, ringa några som jag hellre hör än tolkar på skärmen. (Ring någon himla gång då!- Ja, just DU! :-) ).  Ta ut Bettan på vad som förhoppningsvis inte blir årets sista rastning. Dricka lite alkohol en lördagseftermiddag och för en gångs skull slå mig ner i soffan som en riktig man och kolla på fotboll. Kanske köpa chips till? Wild and crazy idag! Jag blir sådan när jag mår bra.

Tydlig kommunikation är nyckeln. Annars grå död.
I morgon tar vi tag i jobbet och skrivandet igen på lite mer Öländskt sätt. Dessutom har jag ett löppass på gång - förhoppningsvis ihop med ett lok till - och jag har saknat det så. Fast det är inget synd om mig, jag har bara valt bort det. Se där har, en hel räcka med uppgifter att älska! Två lok som brinner brinner mer än ett och måste ju vara sju resor värre att stoppa. Det är också ett medvetet val att ha en träningskompis som peppar, lyfter och drar. Och som precis som jag älskar julen. Det är väl åtta veckor och fem av sex centimeter kvar.

Bilden tagen på konstgräs..... idag skruvdobb och gummistövlar. 
Till sist så kommer den här dagen att gå till historien som en klassisk idrottsdag. Dagen då hårt arbete och djävlar-i-havet förvandlade sextusen kvadratmeter gräs i Uddevalla till en leråker med ett svart-vitt leende. Det kommer att vara äckligt nervöst, det kommer inte att vara varken vackert eller lätt. Men ett gäng hjältar som älskar uppgiften kommer att förvandla förtvivlan till hopp och till slut kommer vi att le. Örebro är tillbaka i herrallsvenskan i fotboll. Klockan sexton och femtio.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar