onsdag 13 november 2013

Jag är en örn!

Det här inlägget kanske inte blir helt seriöst. Säkert får jag lite skit för det och det piggar ju alltid upp. Fast du kommer säkert att le och det är ju alltid bra. Lite självironi kan kanske spåras - fast jag gillar mig och mitt liv. Först och främst, jag tror inte ett pillimjuck på astrologi och annat mjukt krafs. Arv och miljö samt vilja och val skapar vår personlighet. Arv och miljö spelar minst roll medan vilja och dina val betyder allt. OK? Icke för ty så har jag alltid med glimten i ögat sett mig som ett Lejon. Det är alltså mitt djur då jag råkade bli född när jag blev. Många har när man pratat om det nämnt lejonet och kanske har pekat åt det hållet med tanke på mina egenskaper.

Vattenläcka på Sunlight i morse?
Ett lejon ska ju vara ledare, stark, ego, jägare och ändå trygg. Låter ju som jag? Nu har en kamrat levererat en utvecklad bild, som jag dessutom tolkar in en massa bra i. Bilden tilltalar mig (skratt) Lejonet ska vara lite begränsat avseende vissa parametrar och vem vill ha begränsningar? Örnen är ståtlig, svävar aktivt men energieffektiv, över ett stort område medan lejonet geografiskt är mer begränsat och måste vila eftersom det tokjagar tills det stupar. Örnens attack är mer sofistikerad och sker selektivt, skoningslöst och med full fart. Bytet är utsett långt innan den fysiska kontakten sker. Lejonet jagar en hel flock och så blir det som det blir.
Jag är en örn. Om du inte tror mig så finns det ju bara ett sätt att testa. Dare me. Locka mig rejält och börja sedan springa din väg....

"Locked on target. Fire! Mission accomplished".

På tal om att springa så har jag joinat en FB-grupp på temat, för att få lite mer blåslampa. "Femtio löppass på hundra dagar - Hardcore edition" Varför jag lät de första femton dagarna gå innan jag gick med vet jag inte. Möjligen för att göra det lite svårare. Nu kommer det inte att bli så långa pass ute, säker några, men jag vill motivera mig att komma igång igen genom att hänga på en kvart-halvtimme löpband på mina ordinarie pass.

En dag i 2:5 - livet.... en av de fem.

På morgonpasset cyklade jag trekvart bredvid en tjej som bränt tjugotvå av sina trettio målkilon. Dagens fanfar! Såg henne slita och blev så leende. På vägen hem så upptäckte jag att alla jag mötte bara log mot mig och några hejade faktiskt. Efter en stund förstod jag varför. Till sist så har jag i min iver att göra min kompis i "X-mas 2013" nöjd bestämt mig för att ändra min diet. Hon är nutritionsduktig. Jag kommer att köra 2:5 fram till jul. Det ska väl få fram formerna? Började med en stående frukost på sill, proteinmnjölk och gorgonzola. Hon kommer förmodligen att bli impad. Kram och onsdag på dig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar