tisdag 5 november 2013

Vad bra!

Blandade småhopp en tisdagsmorgon. Hår, vader och strejkbryteri.

Jag blir inte helt klok på min kropp. Men jag blir naturligtvis glad när det bara släpper. Jag trodde ju först att det var någon form av förlamning och såg scenarion från amputation till protes framför mig. Så ont gjorde det. Jag lovar. Jag är inte den som gnäller i första taget. :-) . Men så igår gjorde jag något ovanligt. Jag stod länge och velade inför ett pass, ett "hopp&skutt-pass", men så till slut gick jag ur salen. Misstänker att många undrade. Jag gick in i cykelsalen och körde nästan två timmar i stället och det löste saken. Idag finns inget kvar av smärtan eller svullnaden. Blodcirkulation är bra skit. Hela jag spritter och är giftig idag.

Nutid.....
"...eller också hade han bara den där djävla hästsvansen för att han ville!". Vi har ibland frukostnyheterna på, SVT-play alltså, och både dotterskapet och jag förundrades över att man tog upp finansministerns hår som en nyhet? Jag - vi tydligen eftersom hon fällde kommentaren ovan - är egentligen mycket skeptisk till att titta på de snuttifierade TV-nyheterna. Men om inte annat så kan man ju se det som en möjlighet att bli förbannad. Antingen på just nyheterna eller på nyheten. Som nästa, och jag har ju lovat att inte tala politik så det gör jag inte.

Framtid......
Jag blir bara så häpen över att vi fortfarande har 1800-tal när facket måste stoppas av polis. Jag tycker bara det är tråkigt. Tydligen så försökte någon fackpamp stoppa en båt på egen hand? "Man vs. machine", liksom. Jag var inte där men tydligen var man missnöjda med sju procent upp i löneförhandlingen och ville därför hindra egna företagare att driva sin verksamhet.

För riktigt länge sedan..... 
Något annat kan jag inte se i ett agerande där man ger sig på entreprenörer. Någon borde lära denne att det faktiskt är så att företagare skapar jobben. Inte staten genom bidrag. Och där min vän kommer den ofrånkomliga kopplingen till bloggens tema. Val och mål. Vissa av oss väljer att skapa för andra. Då bör man väl förtjäna lite respekt istället för att behöva tillkalla polis. Kram för att du läser, förstår och förändrar världen tillsammans med mig.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar