onsdag 6 november 2013

"Få på skiten..."

Det är hela grejen. Ju. Om det inte fungerar så är det kört. "Går det inte så går det inte". Det spelar ingen roll hur välmotiverad du är, tror världen att du har fel så kommer du att misslyckas. Om du lyssnar alltså. Om du låter andra mindre människor styra dig. men eftersom du fortfarande läser min blogg om hur vi ska förbättra världen så kommer det inte att hända. Din - och min - uppgift är att få på skiten. Helt enkelt.

För att det är möjligt!
Snabbrepetition av grundlagarna. Allting du vill kan du göra, förr eller senare, med rätt målbild och rätt väg. Och kanske etthundrasjuttiotusen ton jobb! Men du kan. Om du vill. Sätt upp ett mål och skjut ner det och tugga i dig nästa och - simsallapokus - så plötsligt har du graalen i din hand. Kom bara ihåg att lyssna på dig själv och andra som tänker som du. Låt de andra stå kvar medan vi reser.

För att det är möjligt!
Tidigt morgon här på Baker str. och jag ska till Tomteverkstan Sunlight för att ta ytterligare ett steg - eller snarare trampvarv - mot julfirandet. Jag kanske tom flyttar några elefanter. En bit på väg och nu känns det i kroppen att det är allvar. Jag har dock min målbild klar och det är rött snöre runt den. Jag vet vad det betyder och någon mer vet det och stöttar. Det är allt jag behöver för att få på det. Kram och kom tillbaka. Det kommer jag att göra. Alltid, mig kan du lita på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar