onsdag 29 januari 2014

Köttfri dag? My ass!

Jag far ju runt en del. Och en hel del far runt i min hjärna. Det vet ni ju. Och att allt skulle bli bättre bara jag fick utforma landet vet ni ju med. Läste nyheterna över kycklingsoppan när jag nu fick luncha hemma på Baker str för ovanlighetens skull.




Jag älskar kreativa företagare! Självklart ska det inte vara något "köttfri-dag" i skolan, det ska inte vara någon "muslimfri-dag" i skolan det ska inte vara vara någon "idag förbjuder vi det här-dag alls i skolan". Skolan ska - liksom resten av Patriks Sverige - bestå av allt bra som vi har i samhället. Kött, veggo, muslimer och svenska flaggor. Jag blir så trött när pappersvändare i olika instanser och våra folkvalda ska peta i detaljer. I Patriks Sverige får man. Så enkelt är det. Man få välja.


Men man ska ta hänsyn till andra och respektera andras val. Man får inte köra över andra, tvinga andra eller hota andra för att få fram ett budskap eller en  handling. Det skolan gör genom att införa ett köttförbud är så fel. Ta den här skitsaken som ett avstamp mot världens bästa skolmat istället. Låt eleverna lära sig att välja och att komponera sin egen tallrik utifrån vad de vill och tror på. Tala sedan gärna om att importerat kött från Brasilien är miljösämre än morötter från Hemgårdens kolonilotter. Självklart. Så enkelt. I Patriks Sverige slipper man bli tvungen att skippa nationalsången på födelsedagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar