lördag 1 februari 2014

Fiska du så jagar jag haj.


Ju större dina mål är desto skönare är det att sänka dem, som torpedofficeren sa. Jag har sammanställt mina - en kul har lärt mig ett sätt att hantera drömmar - och jobbar mot dem. Mental träning helt enkelt. Förändring ger även skillnad i målen och man ska alltid ta in nya sätt att jobba. Först när du ifrågasätter din tillvaro kan du börja utveckla den. Jag inbillar mig att jag har lärt mig och att jag vågar släppa mitt krampgrepp.

Riktigt gammalt och välkänt. Definitivt värt att vårda.
Trygghet hela vägen.
Vi pratar slutet på januari - ja jag vet vilket datum det är och vad som händer idag - och en snabb koll på tvätthögen, sopparäkningen och hotellkontot visar att vi är igång igen. Mitt liv är igång igen efter helger! "They seek him here, they seek him there..." Ungefär så lever jag. Lite nytt och kul men ändå välbekant. Just det är grunden för all utveckling, alltså --> bär med dig det som är bra och komplettera med nytt och piggt! På det sättet kommer du ständigt att växa. Jag är så löjligt nöjd med mitt liv, jag har kvar det bästa från nyss, jag har drömmar för framtiden och en osannolikt kreativ idag. Jag mår snudd på olagligt bra. Tack vare alla som bidrar med sin närvaro.

Jösses, vilken kraft. Du kom in och vände upp och ner på allt.
En vild virvelvind. 
En svår fråga är hur man gör när ett viktigt mål förefaller omöjligt. Något som med krampande huggtänder sysselsatt hela stridsledningen på heltid lossnar inte utan hjälp. Det kanske tom ska få leva kvar som en vacker tanke även om målen skiftar. Kom ihåg grundregeln om dåtiden, ta med dig allt bra! Förmågan att släppa utan att döda skiljer en vinnare från de andra. Vinn - vinnare - Winnerbäck ....  "Tänk om klockan tagit samma vägar som vi". Fan, Lasse - jag sliter fortfarande med penna och sudd ska du veta. Tur att ingen har bråttom. Det var en parentes och en passning till Patrik.

Ny, ungdomlig och lockar mig till utvecklande lekar.
I framtiden finns allt nytt.

.....och så en helt annan sak men ändå viktig. Och ett bevis på att Patrik är utvecklingsbar. En god vän med ett helt annat världsperspektiv - "men vi lever väl ändå i samma värld?" - än jag har informerat mig om att vi tydligen importerar djurfoder till vår köttproduktion. Foder som förmodligen skulle ha kunnat bli använt på plats för att föda både människor och djur. Men det är lönsammare att sälja till oss. Illa, galet och början till ett uppvaknande. I mitt Sverige är detta inte ett skäl till köttförbud men en signal om ett systemfel. Jag lär mig hela tiden, jag utvecklas därmed hela tiden och därmed blir jag en bättre medborgare i Patriks Sverige. Hela tiden. Lördag första februari - det är närmare än någonsin! Kram för att du följer och vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar