fredag 10 januari 2014

Till cykeltjuven. En varning!

Hej ditt arsle!

Den är inte värd några större pengar min city/MTB som du stal inne på gården på Baker str. Jag ahr haft den ute på annons för trehundrafemtio friska, men tyvärr ville ingen lägga den summan. Så jag har kört den som brukscykel - enväxlad, låst på femman - och det är därför du är ett dubbelt arsle. Dels för att du försenade mig till gymmet i morse när jag fick ordna fram en av reserverna. Jäpp, här finns det redundans, jag jobbar ju med processäkerhet. Dels för att du stal en cykel i riktigt dåligt skick i stort behov av service.

Vi är hårda men rättvisa.  Stjäl och du dör.
Men det är ju din pilsner om du vill skära upp ett svetsat originallås och laga växlarna för en femhundring. Det jag egentligen vill här är att utfärda en varning så du inte gör illa dig och blir sur på mig. Som sagt är framväxxeln ur funktion, bakväxeln kärvar och drevet samt kedjan är så slitna att om man tar i så kuggar det över. Om du står upp när det sker så varnar jag för skön pungsmärta isf. Frambromsen tar bra men trycker du in högerhandtaget så kan du bli överraskad. I alla fall om syftet vara att stanna för betongbilen.

Inte möjligt för vissa cykeltjuvar.
Till slut ska du vara varsam med hur du sätter dig. Sadeln har två längsgående sprickor och om du inte är uppmärksam kan snoppen komma i kläm och nästa erektion orsaka smärta i stället för glädje. Beroende på vilken sida du har organet (PTV eller PTH) så finns en liten, men djävligt obehaglig, risk att godispåsen kan klämmas fast och det skulle med lite otur kunna leda till barnlöshet. Fast eftersom du nu är en brottsling så vore det ju kanske bra. För övrigt kommer jag i eftermiddag att hitta min cykel vid järnvägsstationen och du får gå hem i kväll.

Ser du den, med eller utan tjuv, så ring 0702-17 22 60!
Om nu någon av er därute skulle få ett erbjudande om att köpa min gamla DBS Kilimanjaro så betala inte mer än trehundra spänn alternativ håll fast puckot och ring mig. Här på vilda väster i Nyköping behandlar vi nämligen cykeltjuvar som man i den andra vilda västern behandlade hästtjuvar. Häng dem högt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar