måndag 20 januari 2014

Broken dreams...

Jag blir inte besviken. Jag accepterar vad som sker och väljer att förhålla mig till händelser på ett sätt som för mig framåt. Mot mina mål. Jag har den friheten och insikten. Insikten att jag själv styr över mitt liv. Jag är inte en av femton olikfärgade biljardbollar. Jag är kön, jag är händerna och hjärnan som styr kön. Jag är förberedd men öppen och perceptiv. Det är så jag tänker och ett av skälen till min odrägligt positiva uppsyn.

En Nokia går ju inte ens att ha sönder om man försöker....
Tyvärr kan naturligtvis även jag drabbas av hinder på vägen. Skillnaden mellan mig och den som förlorar sig i negativa tankar är dock stor. Plötsligt står man där och om man inte är förberedd så står man där. Ett förhållande är på väg att att slut. Intensivt och givande men alltför kort. Jag valde dig för att du stack ut bland många andra. Din historia var lockande och ditt yttre rent förföriskt. Du utstrålade verkligen kärvhet och kvalitet. Mitt val var därmed enkelt och du passade som en handske i mina händer. Nu skiljs våra vägar.

Du var så lockande, levande och skör. Jag gillar hårda tag.
Jag är lite besviken på att du gav dig så lätt. Jag vet att du tagit många smällar men att du vek ner dig i det läget gör mig smått förvånad. Jag lever som jag lär och tar beslut utan att tveka. Jag byter ut dig mot något yngre och tuffare. Tillsammans så bygger vi en framtid, sätter nya mål på papper och släpper frågan fri. Livet är härligt och utveckling allt. Det finns några klentrogna som sagt att bloggen tappat fokus det sista halvåret. I det här inlägget var väl kopplingen till mål. träning och resultat tillräckligt klar? Tack för det, ni är en underbar publik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar