tisdag 14 januari 2014

Del två - I morgon är ett mysterium.

Igår är historia, i morgon ett mysterium och idag en gåva. Så rätt men ofta banalt använt. Det är en metod och inte en floskel.

Möjligheterna ligger i osäkerheten. Vågar du simma iväg?
Självklart år det så. Ett mysterium där framför dig. Du vet ju inte vad som kommer att ske.Men du kommer att hamna där oavsett om du vil eller inte, och i morgon är bara en dag, ett ögonblick eller en nanosekund bort. Det beror ju lite på hur fort du färdas. Om du förstår. Eller kanske mest på hur fort du låter dina tankar färdas. Du som lever nära mig och drabbas av mig med något slags regelbundenhet vet att mina kör racerfort. Snudd på otåligt fort säger en del.

Din egen väg, gör det du vill och mår bra av!
Ett återkommande tema i denna trilogi blir två bra artiklar från utmärkta svd.se. Om alkoholkultur och om övervikt. I framtidens mysterium kan du faktsik få uppleva att du inte längre har det där kravet på att göra det destruktiva och du kan känna dig fri från de bördor som du dras med. Gårdagens skuld kan du ta bort. Men bara om du vågar göra något i nuet, den tredje tidsepoken. De hör nämligen ihop på ett sätt som inte ens jag kan förneka eller ändra på. Men det innebär också att från och med i morgon kan du få och uppleva allt du vill.

Det som hindrar måste bort.
Om du vågar lämna det som binder dig vill säga. Personer, materiella ting och händelser. I det ögonblick du vågar släppa kontrollen och bindningen till säkerheten så startar din resa. Den där säkerheten är i min värld ett ankare som du måste släpa på under färden. Du som provat vet att det är lättare om det inte ligger kvar i sjön. Så visst är i morgon - framtiden - ett mysterium. Men så oerhört lockande överfyllt av bra möjligheter! Och allt det du släpper finns där, plus allt annat du kan täcka dig! Hänger du med mig dit? Eller väljer du att trampa kvar i ditt beroende? Kom, nu - vi har en värld att bygga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar