lördag 4 januari 2014

Egentligen är det ganska enkelt.

Om du gör bra saker för dig och andra, samlar på bra stunder och hela tiden ser möjligheter i alla situationer så mår du bra. Och utvecklas. Byt ut en av de där mot motsatsen och du fattar. Jag är allergisk mot de de små budskapen i vitt trä som står på hyllor eller hänger på dörrar. Du vet floskler som "Carpe Diem", "Kärlek" eller  tom "Välkommen". Det är så futtigt - tycker jag då - att hänga ut ett budskap. Lev det istället.

En bra stund med avkomman.
Jag lever mitt budskap, det hoppas jag verkligen. Och förmodligen tycker du det är OK eftersom du fortfarande hänger med mig på något sätt. Ska bara säga en sak - det finns en kompis som faktiskt får använda ett sådant budskap, men det beror på att hon även lever det fullt ut. "Do more of what makes you happy!". Men kom ihåg att det är ett undantag! För övrigt är jag kreativ precis som jag lovade för några dagar sedan.

En bra stund med avkomman.
Har mot bättre vetande jobbat en dag med mitt nya kontor i Västberga. Första dagen på nya tjänsten kändes som jag förväntade mig. Dvs skitbra. Mer info om allt sådant kommer. Jag har insett att det faktiskt finns några därute som undrar vad jag gör. Egentligen. Jag har haft urmysiga dagar privat ihop med avkommorna. Soffhäng och mystid ute med dottern. Snickarstuga med sonen. Det enda som saknas i mitt liv är ju träningen.

I rätt spegel ser det ju bra ut!
En intelligent kvinna i min närhet hade en idé: "Du är förmodligen inte sjuk, det är bara din kropp som fixar smygvila inför all träning som du ska orka i vår!" Att kvinnor är smartare sa jag ju redan i våras. Långt innan. Jag lovar att samla på bra stunder, jag ska vara på "rätt plats i rätt andetag" och jag ska låta bra ord snurra i mitt huvud. "Bra, stark, glad, öppen, varm, sprallig, galen, omtänksam, naturlig". Klart du är med, du har ju hängt med ända hit så nu kör vi! Har budskapet gått in? Ring mig annars. HDSL!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar