onsdag 22 januari 2014

Lite siffror...

Sex? Siffran sex, alltså inte sportgrenen. Efter sex varv igår var jag död. Jag skulle springa femton totalt och funderade "vad i glödheta" som hänt. Tretusen är ju lugnt. Inatt kom jag på vad som var felet, varvtiderna de första varven var ju fyrtiofyror och fyrtiosexor och det ger kilometertider lugnt under vad som är lämpligt. Idiot. Jag alltså, som försökte hänga med juniorerna. Det stod "SWE"på ryggen på några. Listiga Patrik tackade ja till att springa cooper-tetstet med tio blivande mästare på kanotgymnasiet. Riksintag. Tackar.

Ja men naturligtvis.
Om vi nu har tio eller elva spelar ingen roll, jag kom tia eller elva beroende på. Fast det var en god stämning och ingen ifrågasatte vad jag gjorde där. Lite kul att använda kontakter på rätt sätt. Om sex veckor kör vi igen och då är jag förhoppningsvis två. Tretusen på tretton och femtiotre gav fyrtioåtta och för en femtioåring betyder det ett testvärde som är "utmärkt". Utmärkt, tycker jag med. Fyra och trettioåtta per kilometer är helt ok och med ett annat upplägg - utan syreskulden Hubert mellan tolvhundra och sextonhundra - så blir det ännu bättre nästa gång.

Sist från börja till slut. Så kul. Tack till alla, både på och kring.
Ålder kan ju kopplas till siffror. Femtio är en siffra, precis som sexton. Eller trettiofem (min metaboliska ålder) eller kanske trettioett (min utseende-ålder?). Jag har omkring mig vänner i olika siffror, tjugo-X, trettio-X och så vidare upp till sextio-X. Siffran spelar för mig ingen roll. Det intressanta är hur paketet som de levererar ser ut. Om du gör vad jag förväntar mig och lite till, kanske får mig att skratta, hoppa, klänga eller något annat bra så är jag nöjd.

Jag tar gärna skeden i vacker hand.
Fortsatt jul och rostbröd var
dagens frukosttema. Mysigt.
Om du är min vän för att du känner trygghet, lekfullhet, vilja, en växande livsglädje i varje stund samt ser en väg mot uppsatta mål så blir jag lite glad. Siffran jag ser som avslutning på det här inlägget om mål, träning och resultat är ett. En etta. Och du vet vad jag menar. Kram för att du läser och vill utvecklas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar