torsdag 27 februari 2014

Pick your poison!

Självklart Bettan! Jag väljer själv vad jag ska utsättas för. Jag väljer att vara tydlig i mitt liv och det gör det lätt för dig att läsa mig och det gör att jag ibland får ont. Jag väljer dig som tänker lika. Men jag skulle inte vara mig själav utan min raka, naiva och ärliga approach. Gamla WYSIAWYG gäller och det hoppas jag att du ger mig tillbaka. Jag vill fylla mitt liv med bra saker, bra människor och bra stunder. Så många som möjligt. Idag har varit fullt av dessa faktorer och det gör att jag sitter här och svävar tolv centimeter över soffan.



Idag har bjudit på lagspel med kunder, leverantörer, arbetskamrater, vänner, träningskompisar samt löst folk som kommit i min väg. Det som fascinerar är att jag överallt har lämnat mötena med en positiv känsla. En känsla av att det har varit mödan värt att möta den jag mött, i den stunden, i de rollerna och med det resultatet. Allt kan naturligtvis bero på slumpen, men den tror jag ju egentligen inte på. Jag tror att det positiva utfallet av dagens stunder - samlarobjekten - beror på att jag mår bra av att vara rak. Om jag älskar något i livet så visar jag det och om jag omvänt vill ändra på något som låter jag inte bli.




Jag har mål. Jag har några skitsvåra mål. Framförallt ett är en rejäl bortamatch, men det hindrar ju inte att jag älskar att vinna? För du - vilken seger är skönast att vinna? En stor seger slår fyra små...


Jag var fet när jag började träna. Jag hade faktiskt nästan dött av högt blodtryck. Jag satte mål och käkade upp dem bit för bit. Idag fick jag via en god vän och hälsomänniska på nytt siffror på att jag lever. Jag har gått ner nästan tjugo kilo, tappat massor med centimetrar runt midjan, minskat fettprocenten i min kropp till en hyfsat aktiv idrottares nivå och jag känner mig starkare och friskare. Jag är på väg mot mina mål. Jag får ibland feedback från både kända och okända. Det är viktigt. Dagens passning från mig till dig blir därmed självklar. Om någon gör något bra ge vederbörande cred för det. Du såg och sa att jag inte längre fyller ut mina shorts. Kram, Tack, och välkommen tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar