fredag 14 februari 2014

It´s Friday and (I think) I´m in love....

Det vore väl snuttigt? Alla hjärtans dag och allting? Jag minns ett annat år, det var annorlunda. Och det är ju så jag vill ha mitt liv - annorlunda än de flestas. Eftersom jag tror att de flesta har ett annat liv än jag. Och jag har ju det liv jag vill ha. Cirkeln härligt sluten. Eller som någon utanför felaktigt skulle kunna säga; "Skyll dig själv, Patrik". Det är inte svårt att bygga en hamburgare, det svåra är att bygga den rätt och bra.

"Hamburgare och pizza är perfekt mat".
Kom bara ihåg att skippa brödet.... (Bishops Arms i Toffelstaden)
Vad har hänt då? Sedan sist, som var länge sedan? Ja det är full fart och det är bra. Som någon sa "den här våren har kapacitet att bli episk". Det tilltalar mig och jag älskar att det sades på svenska, då det engelska episk inte har samma klang. Det är snudd på uttjatat. Nå? Jobbet går kanon, förmodligen beror det enbart på att företaget har ny VD. Iaf så ser du ut att bli bästa starten på året ever. Lite hotellbonuspoäng redan och säkert femhundra mil i Pärlan. Det är kul när det rör sig. Sverige täckt från Malmö till Övik i alla fall.

"Inga bitmärken...", sa hon och gick på damernas.
Och jag började febrilt leta efter en sked....
Våren är här i mitt liv och för att som i rubriken spinna på låtar så säger jag som Nisse Hellberg. "Jag sitter där och kisar på klänningar och bara ben." Du vet att jag gillar musik och just Hellberg, och till viss mån bandet, står för glad rock. Jag gillar att bli glad. Att sedan karln är felfödd är ju inte hans fel. Förstår det mesta han säger. På ett osannolikt sätt kanske just det leder till en ny toppning i min träning. Det gör inget om du inte hänger med i resonemanget. Det viktiga är att jag vet vad jag vill. 100 dagar är både en kort tid och skitlänge.

Orkar jag hundra dagar? Varför? Jo, för att jag kan!
Beslut snart. Jag kan om du stöttar.
Nu är det vår och snart sommar, kan man sammanfatta. Mitt lag genomför i helgen en examen i delmål och sedan är det blåställ på igen. Jag tror att mina egna mål är rätt ihop med lagets. Kommande styrelsemöte får avgöra. I helgen kommer jag att avvakta med allvar och bara må bra ihop med folk som vill det. Jag mår bra som du märker av min osammanhängande veckosammanfattning. Bra människor lyfter mig och jag lyfter människor bra. Jag vill bara avsluta med en klar koppling till bloggens syfte - budskapet om mål, träning och resultat. Våga ifrågasätta allt! Kram för att du hänger med och låter de okunniga käka damm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar