söndag 9 februari 2014

Plusgrader.

Dottern kommer in som en virvelvind från repetitionen med Nymos: "Inga kramar, faan det är plusgrader ute - och jag har ullfrottéunderställ". Bara att backa... När etthundrafemtiosju centimeter ren djävla vilja kliver in så tar man ett steg bakåt. Det är lite som när jag är på något av kärnkraftverken och inte är riktigt säker på var vi går. Man tar ett steg tillbaka. Men missförstå mig inte, hon är bäst. Som så mycket annat jag väljer att ha nära.

Sporthall igen! Bra skit och jag lovar att bada utanför vassen.
Man kan ju välja själv hur man vill ha det. Jag väljer benhårt att drabbas av framtidstro, vårkänslor och en stor glädje. Kroppen hade en lite svacka efter jul - som många andras? - men nu rackarns är vi gång igen. Ett delmål för gruppen nästa helg - wedding14 - och så full fart mot stranden. Iaf för mig som nu verkligen vill upp till bevis. För mig själv och min betongförankrade fåfänga. Resten av gruppen är mer eller mindre klara redan. För bad.

Jag lever ett enkelt liv, och försöker lyssna på bra tips.
Hinner dock väldigt sällan dricka mycket eftersom
det alltid är träning dagen efter..... men det låter schysst!
Dotterns vårskrik igår kompletterades verkligen på kvällen när jag för första gången i år kunde knalla över gården på Baker str. i shorts och tshirt. Verkligen mys. Jag gillar ju  allt bra och det gäller även väder men nu när det börjar bli barmark i mitten på februari och mitt jobb delvis består i att käka motorväg så passar det bra. Även för all träning, ska ta tag i golfen igen och vill ut och tugga lera med cykeln. Kram för att du delar mina grundvärden och vill utvecklas, växa och vinna. Vinnare har mycket roligare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar