söndag 9 februari 2014

Monsterteorin?

Det gick nästan kusligt enkelt att flytta livet från en till en annan. Lasse sjunger om monstret och det hjälpte mig att byta. Några tryck, några passord och vips så rasslade det till borta hos NSA och allt tankades över till min S4:a och den finska låg där urlakad som efter... ja ni vet. Jag har inget att dölja så jag tycker det är en bra service som USA bjuder på. Jag är så rutinerad - vägrar skriva "gammal" för det är jag inte - att jag minns hur det var förr. Att spara från telefon till SIM-kort, flytta kort och kopiera, bara för att inse att allt blev dubbelt. 864 vänner, tackar!

Jag lovar att vårda det vi har haft. Du är min vän.
Nu vet du ju att jag aldrig har problem att ta beslut och det känns så rätt det lilla vi hunnit med ihop, den nya och jag. Men - och det här är viktigt - även om man ska lämna ska man aldrig glömma bra saker. Lägg dem i en ask och plocka fram dem, smek dem ibland och lär dig något av vad ni gjort ihop. Det är att respektera och allt annan är ovärdigt. Det finns folk som slänger bort, jag är inte sådan. Den gula finska ligger nu varsamt nerpackad i originalkartong och kommer att må bra i mitt förråd. Stort tack och visst kommer jag att sakna din tyngd, färg och utstrålning. Men tiden går framåt och den nya är yngre, snabbare, lättare och gör saker bara jag viftar med händerna.

Gjutjärn och chilli. Basmat. Puttes kök - inte för alla....
Några ord om idrott. Och vänner i idrotten. Idag gjorde jag det - förmodligen - bästa cykel fyrtiofem jag någonsin gjort. Två låtar - sex minuter, give or take- kvar av passet och jag känner likt Magnus Uggla på Fregatten hur mitt inre vill ut. Jag var efter en och en halv timmes pannben färdig att kräkas. På parketten. Jag fick naturligtvis stopp på allt och övervann känslan och körde sedan färdigt passet. Frågade mitt batteri bredvid, ja även jag har ett sådant, om hon försökt säga något till mig sista halvtimmen? "Nej, det har jag inte orkat", blev svaret. Jag älskar sådana vänner, som lyfter mig genom att finnas. Kram på dig och alla andra som har fattat. Övriga står som vanligt och tuggar damm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar