torsdag 6 februari 2014

Med livet som insats. Män är hjältar!

Fast det är vi ju alla. På olika sätt. Jag tänker mest på vad jag och andra män utsätter oss för varje dag, Inte en vecka i månaden eller så. Sylvassa metallbitar som måste göra jobbet för att vi alla ska må bra. Vi gör det utan att tveka, en del på samma ställe varje dag medan andra - som jag - drabbas av att göra det på olika ställen. En del är inte så bra. Och det är då hjälten i mig kliver fram. Jag rakar mig ändå. För att vara slät, fin, skön, mjuk och riktigt manlig.
Ända in i kaklet. Rakning är tuffast!
Shit! Mer hus i Lundskog idag än när jag bodde där...

Jamen, hur fan tänker man när man designar vissa hotellrum? Dubbelhörnspeglarna i Helsingborg toppades av minimuggen i Borås i morse. Bägge livsfarliga med ett vapen i handen. Men i morgon har jag fritt spelrum med en rakbredd på två meter. Guld. För övrigt har det mesta gått enligt plan idag. Fyra kunder i Borås och alla bra på olika sätt. Veckan avslutas med en dag i Götet, en stad som jag älskar, och ett snabbstopp i Jönköping på väg hem. Sedan helg och det ska bli skönt att vara hemma två dagar och träna, mysa med dottern och bara vara innan det blir Norrlandsflyg på måndag.

"Du får en svit för att du är så snäll.... Bonus!"
Bortamatch men ändå sporthall som vanligt.
Vill helst bli proffs. OK?
Alldeles för lite träning och för mycket jobb den här veckan. Idag släppte jag lite på disciplinen och tog en skön promenad längs vattnet, hälsade på kranen och så blev det en halvtimme löpband och tjugo minuter styrka. Och en räkmacka. För att jag är så värd det. I helgen tänker jag ta i och de som dristar sig till att vara i närheten gör bäst i att ha hjälm eller pinna på. Kram för att du läser och förstår att om man inte vill något så dör man. Och det verkar ju trist.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar