måndag 24 februari 2014

Born to be alive!

God eftermiddag, kära vänner. Idag fokuserar vi på grunderna, mål, träning och resultat. En vårdag som den här passar det bra att se framåt på ett välbalanserat och vinnande sätt. Som med polishet i köket, "ring ut det gamla och ring in det nya!"


MÅL: Om du har bestämt dig - och det har du ju - så är det bara att köra. Skit i om förutsättningarna förändras i grunden. Gå dit och gör ditt eget lopp. Det är ju ändå bara så att omgivningarna är just det. Omgivningar. En dekor som ibland kan fördjupa din upplevelse och prestation, men om det skulle vara så att någonting inte känns helt rätt så strunta i det.



TRÄNING: Om tex passets upplägg ändrats från det du vill till något helt annat utan att man meddelat dig. Du vet vad planering innebär och kan minsann fokusera ändå. Som jag gjorde i fredags. Du finns, du är och du utför. Ingen annan.



RESULTAT:  Fan vilket bra intervallpass jag gjorde, trots oavbrutet frenetiskt dunkande i 143 bpm från omgivningen. Som en ren bonus och förmodligen med lite extra tändvätska så fyllde jag på med ännu en gren. Och det var lika. Förmodligen var det de två bästa pass någon genomfört. Dittills.


Våren 2014 har tagit fart. Jag har tom sopat grus och vikt ihop adventsgranen. I slutet på februari. Våren 2014 har kapacitet. Jag är stark som ett kärnkraftverk och på onsdag gör vi en ny mätning av lite enkla värden. Alltid kul att se kvitton på framsteg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar