fredag 7 februari 2014

En resa att minnas!

I höjd med Ödeshög förändrades förutsättningarna. Det blev värst kan man säga. När det sedan började ös-snöa i backarna upp mot Kolmården så blev det värre. Men käre läsare, du känner ju mig. "Hej Patrik, men du haltar ju - inte kan du springa en mil?" "Jodå, mitt knä vet inte hur långt vi ska...". Alltså när alternativet är att parkera "Black Pearl" och ta tåget hem från Ödeshög - kan du ju försöka med om du vill - eller kämpa lite så vet vi ju vad det blir.

Australien. 
Jag vann. Naturligtvis. Och på rent dj adrenalin från den resan byttes jobbarklädernas skjorta och rock mot reflexväst och underställ. En mil runt "Harg och så"  blev det och jag känner mig lugn och fin inför en sällsynt efterlängtad träningshelg med bästa laget. JAg tränar naturligtvis när jag bor på hotell en vecka men det blir långt ifrån detsamma som hemma. På utmärkta "Clarion Hotell 11" i går var det lite dåligt med grejor men de två löpbanden stod head to head med en hänförande utsikt över Göteborgs hamn.

Sverige. Äntligen ett vettigt badrum.
Det blev landskamp - Sweden vs. Australia och jag fick tokstryk. Karlfan stod där i riktigt välsittande tights och kompressionströja. Utan kallingar under. Jag körde trettio minuter och sporrades av hans djävla flin en meter bort. När jag kroknade och gick över till styrka så fortsatte han en stund. Typ en halvtimme. Ja, han var igång innan jag kom också. Jag fick en high-five när han gick förbi mig på bollen. Han visade ett känguruleende och sa "Twentysix K´s - nice view". Alltså jag vill ha den rumpan. Inte så - nope har inte testat men är tveksam - men på mig. I stället för den som jag inte har. Ses vi på gymmet i morgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar