måndag 24 mars 2014

"Vad är det i det svenska språket du inte förstår?"

Visst är det lite komiskt? Jag har pratat med reklamutdelaren flera gånger. "Ingen i 63A vill ha reklam i BREVlådan" och som jag uppfattat det så har personen förstått innebörden. Det är nämligen en BREVlåda. Inte ens tidningen hamnar där och det beror nog inte bara på att den inte får plats. Ändå lyckas reklamutdelaren gång på gång trycka ner reklammaterial (se bilden) i lådorna. Ja, iofs är det oftast bara delvis nere. Eftersom det inte finns plats om man inte är noga med att vika och stoppa ner. Det är man sällan.




Jag vill själv välja hur jag belastar miljön och reklamblad är det sämsta när det gäller pappersskräp. Jag vet själv vad jag vill och behöver ta in offerter på. Har jag ingen toastol eller slut på mjölk så löser jag det själv. Jag får sådan lust att bevaka vederbörande och på allvar kolla upp Vad i mitt budskap som går förlorat på vägen. Fast mest synd tycker jag som företagsledare om det företag som lägger tid och pengar på att producera något som på grund av en idiot till underleverantör får så negativ klang. Nej, jag läser inte skiten - jag slänger den direkt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar