söndag 23 mars 2014

Därför älskar jag Trinny och Susannah!

Det är säkerligen inte helt PK att tycka att "T&S stylar om Sverige" är ett bra TV-program.  Eller Norge eller ens Världen för den delen. Jag är ganska sparsam med att glo på TV och kombinerar det oftast med något annat. Det blir lite som att titta på radio för mig. Vid träning, stretch eller kanske middag så kommer matchen eller loppet på som sälleben. Eller Trinny & Susannah som nu har seglat upp som en klar favorit.

Gör ett bra jobb. Och eftersom jag nu är jag så kommer det -
"hon ser dessutom bra ut och sådant inspirerar alltid lite extra!"

Mål och utveckling är allt för mig, privat, i kärlekslivet, i träning och som företagare. Utan mål och utveckling står allt stilla och då går det faktiskt bakåt. Jag ser det dagligen och ser konsekvenserna av det. Jag får ofta rätt och det är både en gåva och en förbannelse ska du veta. "Jag ger det ett år", har jag sagt och efter ett år så har vi fakta på bordet. Det som driver mig och min ständiga jakt på utveckling - "faster, stronger" - är att jag får se, hjälpa och känna hur från början små människor och till viss del även stora människor växer.

Ok, kanske fel person då, men..... "Fifteen minutes of fame"
borde ge styrka för ett helt liv.
Att få se något ta ett beslut om förändring, peka för sig själv att "där ska jag landa" och sedan följa resan som denne någon gör är så häftigt. Trinny och Susannah gör samma sak. Med den stora skillnaden att jag inte känner personerna och det är rätt skönt ibland. För att när vänner och kunder gör sina resor är jag med i processen, jag tom boostar den och i vissa fall får jag hålla mig tillbaka för att inte störa. Jag har sett dig sätta målet och jag stöttar det. Jag ser dig resa och när du tappar fart så blåser jag på ditt segel, jag skulle kunna lyfta dig framåt men om resan ska ha ett bestående värde så måst du paddla en hel del själv.

"Det är roligt att vinna!"
Det finns resor som pågår därute där jag själv skulle vilja att du redan var framme. Men jag måste stilla mig och låta dig komma fram på egen hand. Jag vet var du kommer att landa och hur det kommer få dig att växa. Trinny och Susannah får folk att blomma ut, kanske under fem minuter men det ger - bör ge - blodad tand för att ta plats ett helt liv. Jag har lyft från att vara osynlig till att ta plats. Världen har definitivt blivit en bättre plats för många tack vare det. Det handlar bara om att ta rätt beslut.

Rätt beslut leder mig rätt! Enkla tankar gör
att jag klättrar stadigt mot mina mål.
Gärna varje gång du tar ett beslut. Ta alltid positiva beslut, om det är skitväder ute så ställer du inte in promenaden. Du tar den på löpbandet eller tar på dig regnkläder. Agera och lev hela tiden i nuet. Bär inte på tankar eller bekymmer från igår, dessa kan du ju aldrig göra något åt. Ägna inte heller en tanke åt vad som kan komma att behöva lösas i framtiden. Väl alltid att agera och styra ditt nu. Det är det enda du kan göra. En god vän skojade (eller?) med mig när vi talade manligt och kvinnligt en kväll; "Er pojkar ska man bara ge enkla uppgifter, som tex lyft den, flytta det, gå dit - dvs en sak i taget - då är ni nämligen ruskigt användbara...". Och jag lyder allt hon säger... ha nu en bra söndag och se till att flytta lite tunga saker på gymmet. Välkommen tillbaka. Kram för att du har fattat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar