lördag 15 mars 2014

Ständigt bättre!

Något annat finns inte. Förändring mot det bättre är allt. Känn efter själv en mikrosekund - för mig i mitt tempo är det en rejäl tankepaus - och kom fram till att du ger mig rätt. Visst är det BÄTTRE du vill ha? Och inte SÄMRE.

Jag vet att det finns, jag ser  det, jag känner det och  jag kan dofta det.
Ögonblicket, stunden när jag är där. Och får vad jag längtat efter.
Om du håller med mig så läser du förmodligen fortfarande, annars har du gått. och då får di skylla dig själv serru. Jag älskar när du säger "det händer saker för mig nu!" och ännu mer när jag ser att och känner  det gör det. Jag ser till att det händer saker hela tiden. I träningen jobbar jag mot målen och får cred för det. på jobbet bobbar jag med att ständigt förbättra kunskaper och kvalitet i vår viktiga svenska industri, och får applåder i stort sett dagligen. "Du är en annorlunda föreläsare, man fastnar verkligen i det du säger!". Och det viktiga i det är inte den cred som jag får utan att det jag säger ger företaget som hyrt mig en förbättring.

Det enda du behöver är ett mål.
Just nu sker massor med förbättringar bland vännerna. Det är härligt att se hur starka människor jag har runt mig. Jag undrar ibland hur mycket kraft som inte släpps fri i världen och så inser jag att det förmodligen skulle gå att lägga ner kärnkraften. Ja om alla var lika som jag och många av mina vänner. Om många fler vågade analysera sin situation, sätta sina mål och sedan hoppa. Jag är visserligen från Örebro, men jag är ändå säker på att det alltid kommer att kunna bli bättre! Kram, kom nu och ta min hand. Vi ska förändra, förbättra och utveckla. Vinna i det där ögonblicket som visst finns.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar