onsdag 26 mars 2014

Frukost på Sheraton?

Nu blir det sanning serru! Det finns folk därute som tycker att jag är "extrem" i mina åsikter. Ja, vi kommer att SNUDDA vid politik nu igen. Några säkert till den milda grad att de skulle vilja putta mig av klotet. Jag har faktiskt fått den kommentaren på riktigt fast jag väljer att ta den som en gullig händelse snarare än ett allvarligt hot. Att det sedan kan finnas folk som undrar från vilken planet jag kommer är ju ännu gulligare.

Hemma.
Mina krav på kommande samhälle - Patriks Sverige - är inte extrema, jag anser att det är sunt förnuft att vi alla ska få större frihet samtidigt som det egna ansvaret ökar. Det är lika naturligt att vi lära barn och unga vilka konsekvenserna blir när du väljer att bryta mot samhällets värderingar. I mitt Sverige får man, man ska och samhället ska på alla plan uppmuntra till initiativ och dialog som ger samverkansvinster. Jag är lagspelare och vet att alla typer behövs.

Världens sämsta timing?
För mig är det inte rasism eller diskriminering att vi ber folk folk lagar och regler i ett samhälle. Vår flagga är gul och blå, vårt land mångkulturellt och fritt. Hur svårt kan det vara? Kastar du skit på min granne för att hans parabol är för stor, för att han väljer att hissa den skånska flaggan på husknuten eller om du vägrar att servera din kund frukost så gör du fel och bör få en skarp reprimand. Allt är tillåtet utom att inte visa respekt.

Bra jobbat. Vi hjälps åt hela tiden.
Laget vinner alltid över individen.
För att sammanfatta vilka möjligheter mitt tänk ger oss. Alla får göra vad de vill, alla kan bli vad de vill, alla får tycka vad de vill och alla får utöva demokrati. Det av oss valda samhället sätter lagar och regler samt utdömer straff och förbud för den som gör fel. Klara regler från början. Ta skolan, betyg och kunskapsmätning från första klass skapar tydlighet. "Plugga annars får du inget jobb och vi tänker inte försörja dig." Tydlighet i mångkultur skapar acceptans. "Vi gör alla olika, ser olika ut och pratar olika. Dock måste landet ha ett officiellt fungerande kommunikationssystem. Acceptera annars är du inte välkommen." Osv. Listan kommer att bli lång.

Stor, stark och vacker ledartyp.
Och ödmjuk i överkant.
Jag utgår från att du antingen är med mig eller emot mig. Det kommer att ta ett tag. Det kommer att kosta en massa saker som jag inte ens orkar tänka på. Men som vanligt kommer jag att få rätt till slut. Min lista är som sagt lång. Lång som ett partiprogram faktiskt. Kram för att du läser och förstår. Personval nästa gång?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar