lördag 29 mars 2014

Mitt liv och andras...

Några reflektionen vid frukostkaffet. Igår var ju årsdagen av min smäll. Startsmällen. Jag har haft några bra år och tänker ha det ännu bättre. För att jag vet att man kan det. Jag skrev en text på facebook om min hjärnblödning och fick massor av likes och kommentarer. Tack till alla för det värmande stödet! Det som överraskade mig är att femtio personer som jag inte känner har läst och likat. Helt otroligt roligt. Vänners vänner.


Om jag kan inspirera till ett bättre liv genom att skriva om mål, träning och resultat så är det ju fantastiskt. Bloggen har lite lagom många läsare men självklart är det kul om fler hittar in. Jag var på gymmet i morse och startade mitt lag - Team CrossNature - i "Spin of Hope" som är ett event för att samla in medel till Barncancerfonden. Det är första gången i mitt liv som jag "drar ihop och hänger på" någonting sådant. Jag har också börjat lyssna på en vän som talar om att miljön är viktig, jag har förstått vad rättvisemärkning är ( till viss del iaf :-) ) och jag kan, om jag koncentrerar mig riktigt, låta någon tala till punkt utan att avbryta. Så småningom kommer jag nog att ta in och bearbeta budskapet. Det kommer, fortsätt bara för så länge du vill lära mig så lär jag mig.



Att jag kan och längtar efter att utvecklas visar vilken kraft det finns i världen. Och det är mitt budskap. Du inte bara kan bli vad du vill, det är din förbannande skyldighet att gå fram till kanten och hoppa! Men gör det enligt en plan. skriv ner och visualisera målet noga, förts då är du säker på din väg. Men om du aldrig hoppar kommer du att stå kvar och i det allra flesta fall leder det till en nedgång. Jag kallar det brutalt för ond grå död och det är motsatsen till utveckling. Hela livet vill utveckling och jag ser inga skäl till att stoppa livet.



Jag höll på att dö. Då. Imperfekt. Jag lärde mig något av det, det gick sakta då och jag tycker att det går för sakta nu. "Jag vill!" är vad min hjärna ropar varje gång det bootas igång. Jag vill dessutom att du ska vilja också. Jag är gärna ett lok, ett startbatteri och en bensinstation på vägen. Då är härmed inbjuden och missar du chansen så kan du stå och käka mitt damm.


Idag är egentligen första dagen för mitt nya projekt. Förklaring; Jag behöver inga mer projekt, jag driver fyra företag och är VD och försäljningschef. Så egentligen behöver jag mer tid eller fler medarbetare eftersom projekten och möjligheterna till utveckling bara ramlar ur mig. Sköta de nuvarande tre jobben, skriva klart böckerna, skriva lite mer musiktexter, träna lite mer och nya former vore kul, ny "familj" kanske vore fint och tusen andra bra saker. Det går helt enkelt inte att stoppa utveckling. Nåväl, CrossNature har satt ihop sitt första lag och under april så ska vi banne mig få tummen ur och köra igång pass i Nyköping/Oxelösund.


Tack för allt stöd och alla starka armar som lyfter mig. The sky is not the limit, it´s a lie. `Cause I know that there are footprints on the moon!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar