måndag 10 mars 2014

Surfa på Skäringervågen?

Självklart behöver jag - lilla Patrik Woss - all hjälp med att nå fler läsare. När jag skriver om Zlatan, sex eller hjärnblödning så ökar antalet läsare markant. Så nu när jag hänger på bråket mellan kostdoktorn och Mia Skäringer så blir det väl topp ett tag. Har funderat på att kombinera ordet "Zlatan" med "sex" i en rubrik, men det får vänta tills det är riktigt illa. Bäst hittills har mitt inlägg "Troschock" gått :-).


Jag gillar tanken på att man kan bli allt man vill. Jag stöttar alla som vill bli något och jag är intresserad av vad du gör och vill bli. Jag har en vän som berättar för mig vad hon gör och det är så spännande. Jag skulle aldrig göra det men jag stöttar och peppas av vad hon och andra gör. Det är lite så att man får göra vad man vill i mitt ideala samhälle. Det som jag kallar "Patriks Sverige", du vet. Men det är en sak till med det landet.


Man måste ta ansvar för det man gör och man måste visa andra respekt. Och kanske gärna stötta och inte stjälpa. Ansvaret gäller hur man uppför sig i samhället, vad man tar för resurser ur samhället och vad man själv tillför samhället. För visst ska vi i mitt individualiserade samhälle - där alla måste ta eget ansvar - naturligtvis ta hand om de som behöver hjälp. Bara starka kan hjälpa en svag. Jag tänker hjälpa dig men först ska du visa att dy tar och hjälper dig själv. Jag tänker inte hjälpa dig om du inte aktivt slutar röka, går ner i vikt eller låter bli droger. Väljer du att snylta på samhället är du inte välkommen.



Nej, jag säger inte att alla med problem snyltar men alltför många. Och för dessa känner jag inget ansvar. Man har alltid ett val. Man kan sluta med droger och man kan börja äta rätt mat. Här kommer kopplingen till Mia Skäringer som på betald bloggplats skriker ut budskapet att "man ska ge upp och inte ta till sig hälsotips". Tittar man på henne så är hon ett exempel, och det skriver hon själv, ett misslyckat exempel på försök att gå ner i vikt. I min värld är du farlig Skäringer och dessutom för du fram dina åsikter betald av sockerindustrin. Inte bra och stämmer inte alls med vad jag tycker att en offentlig person bör göra. Så mitt råd är "Ta en titt i spegeln, ta tag i dig själv och förvänta dig inte en operation på min bekostnad".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar