onsdag 14 november 2012

Some kind of Magic!

Visst är det så att jag någon gång sagt dig att vi människor utvecklas genom möten och vad vi gör med dem? Och visst är det så att du - precis som jag - avser att vi hela tiden måste omformas och kanske få en liten knuff då och då? Och igen --> att vi hela tiden måste pröva lite nytt för att utvecklas och inte stelna.I så fall kommer du hålla med om att min gårdag inte var förgäves. Jag provade nämligen en hel del nytt. Den första biten handlar om kroppen och den andra om möten och att våga. Vi tar det helt kort eftersom klockan nu är tidigt och jag ska resa iväg.

Vilken nallebjön! Någon som vill kramas?
Jag har haft träningsont i nedre delen av ryggen - arslet - ett tag och det har skapat ett tryck på ischiasnerven och gjort sig påmint med intensiva kramper i hamstrings. Igår fick jag nog när jag på förmiddagen satt på golvet (!) och hade ett längre telefonsamtal. Jag kunde inte hitta en position där smärtan försvann. den jag talade med märkte nog inget men jag måste ha varit rejält okoncentrerad. Jag ringde faktiskt fyra samtal för att hitta en kiropraktor men som tur var svarade inte någon av de två. Jag har bara behövt behandling två gånger i mitt liv och det är jag stolt för. Så jag gav helt enkelt tusan i smärtan och bestämde att "det här är min kropp - be gone you bastard" och körde tre pass på gymmet och smärtan försvann. Så nu är det slut med ipren, voltaren och behandling. Nästa gång du får ont någonstans så kan det vara för lite aktivitet helt enkelt.

Perfekt efter träningen!
Jag genomförde ett möte med tre helt osannolika personer under dagen. Alltså osannolika i den mån att jag för några dagar sedan inte förväntat mig mötet. Ett planerat möte ledde fram till en möjlighet att prova något som jag kan och har gjort otaliga gånger men, åtminstone delvis, inte hade förväntat mig skulle ske igen. Och efter det så följde en kedja av små händelser som bevisar att jag vågar vad som helst. Jag hoppade inte bungy med knutet gummiband eller så men det var iaf - i det lilla - ett hopp ut i det ökända. En bra dag och en bra träningsdag som avslutades med ett fat ost och oliver och en debriefing.

Kopplingen till "mål, träning och resultat" är solklar. Kööööör bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar