onsdag 19 december 2012

Inte Jesus igen? En fråga om fokus.

Hur många gånger kan man dra på samma story och komma undan med det? Jag vet inte men jag har faktiskt tänkt att återuppstå igen. Innan världen nu delas i två halvor - älska mig eller hata mig, bara du har en åsikt - ska jag försöka förklara. Häng på!

Jag har varit ofokuserad! Eller för att vara helt sanningsenlig - jag har varit oerhört fokuserad, egentligen. På annat än att blogga. Ett helt rätt beslut dessutom.



Jag har faktiskt levt oerhört mycket i nuet och njutit av det. Visst har det kostat på men samtidigt varit utvecklande på ett sätt som skapat något som jag kommer att bära med mig som en mycket lätt packning. Nu närmar vi oss en period med mera helger och då tycker jag att det kan vara dags att försöka få lite kontinuitet i skrivandet igen. Det borde iaf vara så att jag har mer tid frigjord när saker ändras. Vi, jag och du, får väl se.

Som du vet så älskar jag nämligen att leka med ord och under tiden som jag varit inåtvänd - iaf utifrån sett - så har jag dubblat mina skrivmål. Eller tripplat som min vän med fler högskolepoäng i matte skulle sagt. Har även en grammatikvän som kommer att få jobba oerhört eftersom jag vill skriva. Jag vill, ska, tänker, kommer att skriva bloggen samt två böcker på olika teman,. Det ska bli av. Jag har nämligen en annan kompis som redan har skrivit sin första. Det är så läckert inspirerade.

Och blir det inte av så har jag återigen blivit ofokuserad. Eller fokuserad. Men man kan ju alltid återuppstå igen.

Eller skulle inte ens Jesus fixa en fjärde vända?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar