torsdag 8 november 2012

Status: Farligt pigg!

Hej på dig!

Skriver från mitt eget rum i min egen lägenhet. Det låter ju inte så imponerande men det är ganska mycket flänga runt i jobbet och då hinner man ju inte med allt man vill. Tänkte bara lägga en kort uppdatering så du inte tror att jag glömt dig. Det har jag inte. För övrigt är det få saker som ger mig så mycket tillbaka som det jag har fullt av just nu - att få utbilda nya grupper flera dagar i veckan. När jag står framför en grupp av "elever" (kunder...) och får förmedla mina tekniska kunskaper och samtidigt showa lite - "stand-up light" - med experiment samt gester och text så mår jag bra. Varför inte boka en kurs på jobbet så kommer jag! Skratt. En del schyssta partytrix kan jag lära ut i alla fall. Funkar bäst på naturvetare men med ett öppet sinne så....



I övrigt så mår jag märkligt bra just nu. En kombination av allt jag upplever gör att jag skulle beteckna mig som "farligt pigg". En god vän säger ofta att det man ger får man tillbaka och det kan ju vara det också. Det kan verka kaxigt men när jag som teknikutbildare får applåder så är det inte enbart min förtjänst. Nope, det är jag och gruppen tillsammans som gjort tre timmar till en bra stund. Att jag sedan har en förmåga att känna mig hemma i olika miljöer är naturligtvis en fördel.

Jag behöver inte ligga i min egen säng för att känna mig stor och stark. Wherever I lay my hat is my home!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar