lördag 10 november 2012

Putta Patrik av klotet?

Jag lär mig lite för varje dag om nyckeln till det här livet. Jag gör det genom att ha ett öppet sinne och se dina möjligheter och ta emot dig som du är. Jag lär mig av dig och andra jag möter. Det tog många år av mitt liv innan jag nådde dit, så om du inte förstår mig helt ännu så kommer du att göra det. Förr eller senare. Jag lovar. Alla möten och all den kunskap jag samlar på mig gör mig till den jag är, formar mina åsikter och vad jag uttrycker.  Många tycker om mig som jag är och säkert andra skulle nog gärna putta mig av klotet om de var starka nog. Det finns människor som jag älskar och de finns några som säger att de älskar mig.

Tack Isaac, jag blir alltså kvar!
Nåväl, "I´m still standing..." och så länge det är så får du faktiskt leva med det och hantera det. Intressant är att det då och då dyker upp reaktioner på vad jag skriver. Och det är oftast nötter som jag inte räknar till min vänner som kommenterar. Det är sällan - eller nästan aldrig - som de har ett positivt budskap i sina ofta anonyma inlägg. Fast det gläder mig oerhört att det faktiskt tydligen finns ett intresse så stort att de smygläser. Och att de blir påverkade till den grad att de sedan inte kan hålla sig.

Tack Elton, jag står fortfarande upp!
Älska mig gärna för den jag är, hata mig om du inte tål mig och mina åsikter. Men jag är här och tänker fortsätta att lyfta dig och kanske provocera dig lite för att få dig att ta ställning. Du får faktiskt leva med det. Nu ska jag ut och köpa lite kläder till mina nya bättre former - alla mina andra har blivit som tält. Och det, min vän, är den solklara koppling till "mål, träning och resultat". Mest till resultat faktiskt.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar