tisdag 13 november 2012

Stickspår, vänner, andas och tack!

Riktig god morgon på er som Tone Bekkestad sa en gång i tiden. Vad hon säger nu vet jag inte eftersom jag knappt aldrig ser på TV längre. Det är nog bra totalt sett, men ibland saknar jag att se på "matchen." Hur gick det i Superettan tex. Och har Forward kvalat dit? Känner mig lite lost. Skälet till minskad TV-tid är ökad tid med vänner, och då blir ju herrfotboll plötsligt lite oviktigt i jämförelse. Försöker hålla träningen igång trots lite småskavanker hela tiden. Höstens vadpaj och tåpaj har nu följs av ryggpaj. Fast det sitter i musklerna och är resultatet av träning. Får väl skylla mig själv. Stark och glad. Det var stickspåret.



Ja, nästan vännerna också. De tar allt mer tid. Vet inte hur - jo det vet jag ju, ljuger nästan som Pinocchio - det har blivit så. Fast ruskigt bra är det och varje dags samtal utvecklar. Kontakten har ökat kraftigt med nya vänner, ganska naturligt om man börjar från noll visserligen, och det är underbart att varje dag lära sig nya saker. Och när kontakten är utvecklande åt bägge håll så får jag min viktiga dos av bekräftelse och feedback. Feedback är, som jag nämnde igår, det som gör att du får ditt planeringshjul att styras rätt. Likt en satellit så håller du kursen med en liten, liten puff med styrraketerna då och då. "Houston, we are half av degree off course" --> poff och allt är OK igen. Ni är underbara, ni som lägger tid på mig. Kontakten med "gamla" vänner ökar just nu och jag känner mig varm. Fick natta en mörkrädd kompis igår kväll, tex. Elektroniskt. Det var vännerna.



Andas då? Ja sammantaget mitt i altihopa har jag nog förändrats. Jag är lugnare och mer harmonisk. Inte för att jag var i kris tidigare. No way, Bebben! Det känns bara bra att faktiskt ta sig de där stunderna av närhet, utveckling och att andas. Igår så planerade jag in en kvarts vila i soffan på musikskolan medan dottern hade repetition. Istället för att passa på att jobba lite till hemma valde jag att cykla med henne dit och fick lite frisk luft, kul samvaro och en kvart i min egen bubbla. Undrar när det hände senast? Patrik kanske håller på att växa upp? I så fall är det ditt fel, kära du. Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar