söndag 23 december 2012

Helt slut och redo för mer!

Jul på dig goa läsare. Jag har ju hintat om tuffare målsättningar och mer spets snart i min träning. Mer om det i mellandagarna som förhoppningsvis kommer ge mig - som normalt fullbokad - en udda situation där jag har fritid. Eller jag har mycket fritid, lägger ju ett par timmar om dagen på träning, men nu hoppas jag på dötid. Dvs tid utan bokningar. Hela hösten har varit rekordbokad i företagen och jag har 25 hotellnätter sedan i augusti tror jag. Mer än vanligt iaf. Nog gnäll - jag lever ett oerhört bra liv!

Dagen har varit skön och började i morse med ett pass med kompisen där vi sprang - jag kom senare och stannade på 3000 på 14:30 och efter det körde vi en knapp timme styrka, fritt och maskiner. Ett bra pass med otroligt skön stämning och avslappnat men vi fick ändå många kilo flyttade. Ibland undrar jag varför jag lägger så mycket tid på gruppass? Men oftast kommer jag på att jag är en ganska social varelse och en lagspelare.



Kvällen blev sedan svintung. En knapp timme Tabata Cross "bubbelibubb" med en WOD som bara blev värre följdes av tre maxtester på en minut vardera. Först squats - där jag har problem att få ner arslet under knähöjd - där bara gokända räknades. Jag fick väl ihop femton som var OK. Typ sämst i klassen.... Nummer två var armhävningar från liggande till sträckt armbåge och det kan jag ju iaf. Jag klarade tjugoåtta och det är jag jättenöjd med. Till slut äntligen en paradgren, nämligen situps med touch över huvud och på tår för att räknas. Lyckades bäst i gruppen med trettioåtta godkända och spykänslor. Jag är urstark i bålen.



För att fullborda idiotin så körde jag slut på mig med trettio cykel följt av ett bra corepass. Som goa kompisen skulle ha sagt; "Och där blev han helt dränerad....". Nu vilar vi tolv timmar innan vi kör igen. I morgon blogg om siffror - vikt och avstånd. Kram på dig!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar