torsdag 20 december 2012

Förmodligen det bästa någonsin. Hittills!

En lägesrapport och lite tankar så här innan avfärd.



Att jag tränar en del är ju känt. Jag funderar ibland på vem du är som sliter bredvid, ibland helt ensam men allt oftare ihop med mig. Jag inbjuder förmodligen till samarbete. Just nu har jag fått en skön träningskompis och vi peppar varandra så djävla grymt på framför allt benhårda cykelpass. Idrottsfolk är bra skit det.

Det är så skönt när det bara funkar!

Är på väg upp till kontoret i Stockholm och ser fram emot att träffa en skön kompis på en lunch. Vi möttes på en TV-inspelning och sedan dess har vi surrat regelbundet om allt. Vi inbjöd bägge två till samarbete och kommunikation på ett naturligt sätt. Märkligt hur det ibland bara känns som man känt folk i hundra år.

Det är så skönt när det bara funkar!

Jag upprepar ofta mitt mantra om ständig utveckling, men visst kan man ibland förstå att en del inte törs utvecklas. Det ligger en otrygghet i att våga kasta sig ut mot något annat än det vanliga. Jag är förmodligen galen och får min kick av det. Ibland blir det fel men då lär jag mig något. Fast grundtesen är klar.

Det är så skönt när det bara funkar!

För övrigt har jag återupptäckt Ulf Lundell. Lyssnar hela tiden på "Ripp Rapp" - skivan kom 1979 och slåss med Winnerbäcks "Tänk om jag ångrar mig och sedan ångrar mig igen" om titeln "Sveriges bästa album".

Nu går vi ut och glittrar mot alla andra och skaffar oss en bra dag!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar