onsdag 26 december 2012

Starships!

Hmm, ska jag eller ska jag inte? Vilka konsekvenser får ett "ja" och vad missar jag med ett "nej"? Frågan är skalbar på många plan och naturligtvis bör du hantera olika ämnen olika. Själv ger jag nästan alltid efter, ibland utan att tänka mig för. Det beror på att jag är "för dum för att ducka" och väldigt, väldigt nyfiken. Dessutom lär jag mig "nya" ganska bra. Citationstecken eftersom det även där kan vara olika områden. Du kan ju föreslå något så ska du se att jag försöker!  Det kanske verkar oansvarigt men samtidigt säger oerhört många att jag ska fortsätta att inte ducka. Att det är en egenskap hos mig som de gillar.




Jag mår ännu bättre nu på morgonen och dagens stora beslut är om jag - vid 37.1 graders temp - är frisk eller inte. Alltså frisk nog att träna. Jag som inte har - framtill för ett par veckor sedan - ägt en termometer har ju ingen koll på min grundtemp. Så mycket läkare är ingenjörn att han vet att 37 plus/minus 0.5 bör vara OK. Men, det är ju individanpassat. Som du vet så har jag inga problem att ta beslut. Älskar dock att ta rätt.



Oavsett vilket beslut du ska ta idag, se till att du lämnar det grå fältet. Det är bättre att tända ditt ljus och ropa ett "JA" än att viska ett "NEJ" i mörkret! Grejorna är byggda för att flyga! Det slutar nog med seger för mig! Jag kommer att få göra det igen. Träna. Och du vinner du också!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar