måndag 24 december 2012

Gratiskilometer och missade mål!


En kort blogg att läsa mellan tomtar, gröt och paket.

Jag har missat mitt viktmål för julen. Jag drog ju igång i början på november på 77-78 kg och ville till minus 74. Nu ligger jag stabilt på låga 75:or och höga 74:or. Dvs ett kilo ifrån. Det ger dock en stabil och varaktig nedgång på 2-3 kg vilket jag är helt nöjd med. Framför allt om man tar en titt på kroppen. Fick sådant där skönt beröm morse och även igår av en hel hög goa träningskompisar. Vi fortsätter naturligtvis och jag är så glad att det verkligen syns så att folk reagerar. Vikten kommer naturligtvis att ingå i konceptet fram till sommaren 2013, men kanske inte vara den viktigaste parametern. More to come! Före nyår ska planen var klar.

När jag ändå sumpat målet passade jag på att äta en bra frukost i morse efter passen, cykel och styrka,  på Sunlight,  Japp, mitt gym har "gym, spa, riktig 25 m - bassäng, hotell, restaurang och bar...". Jag följde - helt onödigt - upp med en kaka och två ischoklad.




På tal om träning så har jag fått för mig att jogga den korta sträckan till gymmet. Det är inte långt, den ena vägen 500 meter och den andra 800 meter. Men med tanke på att jag besöker gymmet kanske trehundra gånger om året så blir det ju trettio gratismil! OK, någon gång ibland får jag skjuts av träningskompis men då ger det ju något annat viktigt i utbyte!

Livet min väg är gott och ni som petar in bra saker i det genom att finnas nära ska ha massor av cred!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar