torsdag 27 december 2012

Somna inte osams med dig själv...

Orden är tyvärr inte mina. Det är kung Lasse som diktat men det är så rätt. Om du inte är tillfreds med vad som står framför dig så kommer du inte att funka. Det är därför du måste fundera över dina val. Det är något som jag tjatar over and over again. Jag har vänner som grubblar natten igenom och jag har vänner som sover i trygghet. Utifrån - från min position tex - känns det som de som tagit beslut sover bäst. Och det förefaller helt logiskt i min lilla värld.

Fribiljett till himlen



Min lilla passning är att du alltid ska tänka och planera. Du måste bygga upp en beredskap och en förmåga att ta beslut. Ta det och följa det hela vägen Det må gälla vad som helst, träning, tävling eller arbete. Det självklara eller det du känner. Utan plan kommer du ligga och grubbla. Och det är inte bra. Jag vet dessutom att ju mer du tvingar dig att tänka i dessa banor - enkla egentligen men svåra om du fegar - desto bättre kommer du att bli på processen.




Det är inte svårt att ta beslut. Det är skönt att våga ta beslut. Det är otroligt tufft att inte kunna ta beslut. Dessutom sover man dåligt om man inte är överens med sig själv.

Kvällens pass på Sunlight innehöll en massa bra och en del nya kontakter. Jag körde 4000 på löpbandet, 45 minuter ganska tungt axlar/överarm, trekvart cykel och en halvtimme core. Spännande, utmanande och kanske lite skrämande för den som inte kan ta beslut och anpassa sig. Efter tre timmar - och lite tankearbete på plats - så kommer jag att sova gott. Välförtjänt dessutom.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar