tisdag 22 maj 2012

SF-dieten. Den tunna, rätta linjen.

Jag provade LCHF eftersom det funkade på Ferry men tröttnade snart. Däremot så tror jag stenhårt på LC-delen, så jag hoppar fortfarande (oftast) ris, pasta och potatis. Samt annat med socker i. Kött, fisk och fågel samt rejält med ovanjordsgrönsaker. Jag älskar grönsaker så det funkar. Jag har skapat det som för mig blir SF-dieten, dvs ät vad du vill men men ha gärna ett mål och försök ta bort sockret.

Det viktiga i min SF är att du inte ska ta in mer än du gör av med om du inte vill gå upp i vikt. Äter du en frukt, en bulle eller dricker ett glad juice - dvs socker - så får du faktiskt ta bort motsvarande energimängd på tallriken. Dvs skippa pastan om du vill äta bullen. Men ät inte bullen varje dag. Jag själv som egentligen inte vill gå ner i vikt - väger 80 - men har några kilo fett på magen som jag vill byta ut ligger på ett negativt kaloriintag och försöker få mest energi från protein och fett. Mitt mål är att omfördela 1/2 - 1 kg fett i veckan och det är tufft.

Ibland äter jag för lite och det går bra om jag inte ska träna hårt. 





Idag åt jag för lite och det blev inte bra. Jag kom hem vid sju och skulle jobba och sedan springa en timme. Dvs jag kunde inte äta kvällsmat innan och tydligen var lunchen slut. Efter knappa tre kilometer så kände jag mig snurrig och  orkeslös. Det var bara att vända hem och göra om och göra rätt i morgon istället.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar