torsdag 17 maj 2012

Premiär och avsiktsförklaring



Jag vill att du ska må bra. 


Min bakgrund från idrottsvärlden präglar det mesta jag gör och har naturligtvis format mig till den jag är. Jag har tävlat i innebandy, fotboll, hockey och bandy. Jag har motionerat innebandy, fotboll, orientering och löpning. Jag har utbildat mig till tränare och domare i innebandy och tränat både damer och herrar. Jag har dömt innebandy på tävlingsnivå samt en handfull fotbollsmatcher som glad amatör. Jag har utbildat mig till massör och arbetat med idrottsskador och dåliga ryggar under nästan tio års tid. Jag har arbetat som obehörig idrottslärare från lågstadium till idrottsgymnasium. Jag har arbetat som lärare med ämnen som rör allt från ledarskap till idrottshistoria. Jag har bara haft partners som varit idrottare, tävlande eller motionärer. 

Och så slutade jag med alltihopa - inte partnern i och för sig - och blev fet, lat och fick en hjärnblödning eftersom mitt blodtryck var helt åt skogen högt. Naturligtvis.



****

Idag är jag igång igen och lever och tränar som den tjugoåring jag är. Jag har två riktigt tuffa träningsår bakom mig sedan den dagen jag bestämde mig. Fast det har också givit resultat. Många stör sig på mig och min energi och det är bra. Andra stöttar eller hejar på och det är bra. Några har sagt att "det skulle vara roligt att läsa om din träning" och en god vän från gymmet har tom bett mig att inspirera via en blogg. Återigen andra har sagt att det redan finns 378 000 bloggar om man googlar "träning och blogg". Det var faktiskt den senare kommentaren som fick mig att bestämma mig.

Här är vi nu. Jag kommer att skriva om kost och träning i allmänhet. Jag kommer att försöka beskriva olika vägar, tekniker samt anläggningar och utrustning. Jag kommer att tala mycket om mål som är absolut nödvändigt för att lyckas. Förhoppningsvis kommer jag att få dig att orka jobba mot dina mål. Du kommer att få följa min väg mot mina, både korta och långa.

I min kaxiga meritlista ovan glömde jag att nämna att jag under snart tjugo års tid jobbat som frilansare inom text och foto. Huvudinriktning har naturligtvis varit idrott.

Gå nu ut och gör något vettigt så fortsätter vi ikväll.

Jag vill att du ska må bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar