måndag 21 maj 2012

Greppa passningen!

Jag är inte på träningsläger men i regnet i backarna ner mot Göteborg bestämde jag mig för att den här hotellveckan ska jag baske mig köra på. Såg redan i Jönköping att Göteborg skulle bjuda på Göteborgsväder. Men faktiskt så slutade det att regna när jag svängde av E6:an och in mot Åbytravet. Incheckning och obligatorisk kissning efter knappa fyra timmar i bil gick fort.

Sen var det bara ut. Hög luftfuktighet och kanske 17-18 grader och solen sken fint på undersidan av molnen. Jag lät slumpen och känslan styra min väg och satte som mål att hålla på knappa timmen. Det blev lite freestyle med skog, miljonprogramsområden och villakvarter. Jag kom in på "målrakan" lite tidigt - efter sju kilometer - och brände därför mitt sista i en spurt på femhundra meter. Inte något för idrottsmagasinet kanske men så skönt och jag sträckte ut både stark och glad.

Jag ska verkligen greppa passen och använda den här veckan. Att bara göra är så skönt, speciellt när man har gjort. Tycker inte du det med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar