fredag 18 maj 2012

Drömmilen!

Igår fick jag för mig att det var dags att spräcka en gräns - 10 km. Det var ju bara mitt tredje löppass ute i år och dessutom redan dagen efter mitt dittills längsta. Men saknar man hjärna så går allt. Dessutom var det inte planerat.


I strålande kvällssol, om än lite kyliga vindar, drog jag över Hållet och vidare på "Bäverrundan" mot Harg. Stigarna på Hållet och längs ån är underbara för både MTB och löpning. När jag hukande tog mig under E4-bron på vägen tillbaka - efter knappa sex kilometer - kände jag att jag skulle satsa på tio. Så istället för att lunka hemåt så styrde jag upp mot Brandkärr och sprang ner mot Stockholmsvägen och försäkringskassan. Där mötte jag en riktigt läcker front som kom in från havet och när solen låg på den trodde man nästan att den ville kasta sig över mig och staden. Hur mäktigt det än var så vände jag den ryggen och snirklade ihop de sista kilometerna runt ån och Folkungavallen. På riktiga timmerstockar svängde jag in på Bagaregatans sista hundra meter. Min inre bild såg ett helt annat upplopp och det var njutbart enkelt att ta de sista stegen.

Att det tog en timme och tio minuter att lufsa en mil - något som vanligt folk gör på femtio minuter - bryr jag mig föga om. På något skönt sätt känns det bra att jag redan så här tidigt spräckt gränsen. 



Det här för oss in på målsättningar och tider - något som jag tänker ta upp med dig nästa gång vi ses. Nu dags för en lunchtimme på Sunlight.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar