fredag 6 juni 2014

Navelsträngar...

Att klippa är grunden för att kunna. Det har min vän lärt mig. Tack! Ändå kan det vara så svårt och man kan tro att man klippt men när det verkligen spetsar till sig så har man inte klippt igenom helt. För att kunna uppfylla dina drömmar måste du - MÅSTE DU - släppa det krampaktiga grepp som kallas hopp. Sluta hoppas på saker, släpp dem och det blir plötsligt möjligt. Fast det är ju väldigt bra om du är säker på vad du vill.

Lär dig klippa och vinn!
Fast jag har blivit bättre på att klippa. Nu hävdar jag att jag kan det och jag har skapat en lista med säker som jag kommer att uppnå. Det kallas min mål. Ganska lång lista blir det.... eftersom jag gillar bar saker och samlar på bra stunder. Just det där med stunder är förödande för långsiktighet. Jag trodde tidigare attd et var uppbyggligt med stunder av närhet till DET STORA MÅLET. Tvärtom så kan det vara de (stunderna) som raserar hela ditt upplägg. Klipp och släpp fritt, men om det är ditt mål och å är säker så tänk på det varje dag och glöm det inte att det är målet. Men håll inte i det. Kramp är varken skönt eller konstruktivt.

..och kom ihåg att stretcha så slipper du kramp!
Fotnot. Om du nu skulle tro sig känna igen dig själv, eller någon gemensam vän, eller bekant eller någon som du mött på gatan i ovanstående så är det säkert så. Syftet med texten är gott, lär av det du gör och sikta framåt. Det gäller oss alla. Kram för att du läser och förstår mina ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar