tisdag 24 juni 2014

Tur att man kommer från Närke då...

...eftersom Sörmlänningen blir allt fetare. Dagens inlägg handlar om stundens ingivelser och hur fel det kan bli när det blir fel. För ett tag sedan började jag uppskatta stunder, alltså korta tillfällen i livet som gav något bra. Då var en verksamhet starkt uppdelad i bra stunder och inga stunder. Jag lärde mig mycket, bland annat att samla på bra tillfällen. Jag lärde mig också att när det går fel kan det gå riktigt fel. Om jag skulle göra om slutet på den verksamheten så skulle jag göra det annorlunda etthundratvå gånger av etthundra.


Naturligtvis är det inget problem, du känner ju mig. Jag lär mig av det och kliver raskt vidare. Just att kunna analysera och göra det bättre "nästa gång" är styrkan. Du kommer ihåg mina regler? Älta inte gammalt, tveka inte att ta nya beslut och lämna inte fler lik efter dig än du behöver. Där, då i imperfekt blev det ett lik som jag beklagar. Det var onödigt och det är bara att ta konsekvenser och utvecklas vidare. Men visst skulle jag vilja be om ursäkt. Om jag fick.



När det går fel kan det gå riktigt fel. Men jag kan ändå inte identifiera mig med Suarez, fotbollsspelaren med världens största snedtändning. Upprepade snedtändning. Jag har fått mycket skit i mina dagar för att jag är kategorisk och tycker att man får en enda chans i livet. Väljer man att begå en felaktig handling - även kallat brott - så finns ingen ursäkt. Att samhället ska vända andra kinden till och ge en andra chans är så fel. Vi har regler i olika verksamheter och om  man väljer att aktivt bryta mot dessa så är man förverkad i mina ögon. När det handlar om det vidriga beteende som Suarez visar upp finns det bara en lösning. Är man obildbar och dum i huvudet så finns inget större behov att man ska vara med alls.


Dagens bra stund är flera, att jag och kollegan levererade en klockren showtime och kunden var rejält nöjd är en, att resan hem gick fort, säkert och bra en annan samt att jag tydligen hängde ut genom fönstret vid Baker str. vid rätt tillfälle en tredje. Bra skit är bra skit som vi säger i Örebro. I Patriks Sverige får man vara glad över bra saker. Man får tala om att man är bra. Men, man får inte bitas. Vi ses igen.



PS. Måste bara avsluta med ett klipp om att fyllehunger, den är bara så kul: "En redig fylla följt av fyllekäk och en bakisdag kan generera i runda slänger mellan 5000 och 10000 kcal beroende på hur mycket man super och slafsar i sig. Tänk på de nästa gång ni krökar till." DS.















http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/vm2014/article19077635.ab

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar