söndag 15 juni 2014

En djefla skillnad skulle jag säga...

.....på motion och träning. Och framförallt på motion eller träning kontra noll motion eller träning. Jag har bestämt mig och jag tränar. Inaktivitet vet jag vart det leder och motion ger ingen som helst ståpäls. Att däremot - ganska ofta dessutom - få ta i och försöka bli "faster and stronger" tilltalar mig och ger mig det där med pälsen. Kicken av att vara slut och nöjd och glad och svettig och skratta mihop ed den där som ligger bredvid och också flämtar är lika bra som ... Du vet.



Jag är inte elit. Jag tävlar bara med mig själv. Egentligen. Fast visst vill jag se ut som Hunken (eller hette han Hulken?),simma som Thorpe och gärna kuta ifrån Lasse Wirén. Du skulle förmodligen slå mig resultatmässigt oavsett vilken gren det blev, men det skulle inte slå ner mig. "Jag tar dig nästa gång!", skulle jag ropa innan vi skiljdes åt. Jag tävlar BARA mot mig själv. Och bara FÖR mig själv och andra som vill att jag ska leva länge. Jag är så glad att just DU som vill det finns för övrigt....


I min enkla värld som många har svårt med så är vi vad vi gör, tänker och lyckas med. Vill du något så kan du det. Det kan ta tid men, jag lovar, jobba på det, minns det och älska det, tänk det och låt alla krafter som finns arbeta för det så kommer det till dig. Det enda som kan förhindra det är om du själv bestämmer dig för att det inte går. Det är dumt. "Jag heter Patrik och lever ett gott liv fullt av A, B och C. För att jag vill det!" Tänk rätt eller tänk fel, valet är ditt. Men vad resultatet blir är en djefla skillnad skulle jag säga. Kram. Vi ses snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar