tisdag 17 juni 2014

The wild one?

Möjligen. Inte grå i alla fall. Grått är farligt. Grått dödar långsamt. Tro mig jag har sett det hos några stycken. Jag har sett dem gå åt olika håll och det är bra. de har satt ner foten och gått vidare, ifrågasatt och tagit beslut. Jag älskar när du tar beslut. Jag älskar att ta beslut. Fast än mer älskar jag konsekvensen av de beslut vi tar. Ibland påverkar de mig lite. Någon gång som en slägga. Mina egna påverkar mig och dig som är nära. Utan dem skulle vi inte vara där vi är.


Det var en bra träningsdag i söndags. Djävlar vad kul. Och som du läste igår, vad korta mina inåtförare blev helt plötsligt! "No shit, Sherlock?" Idag velade jag mellan träning, alltså inte "leg-day" men styrka på gymmet, eller promenad. En del kallar det PW - powerwalk, men jag tänkte promenad och så blev det. JAg knallade fem kilometer i gott tempo förbi lasarettet där jag höll på att dö och runt spåret vid Torpet. Frisksportarnas. Såg ett stort gäng som spelade beachvolley. Ville hoppa in men lät bli.


Någonstans däruppe på toppen så lossnade det och mina ömmande ljumskar försvann. Om du skulle hitta dem liggande och skräpa så låt dem ligga för tusan. Vill inte ha dem i det skick jag senast minns dem.... Det finns några som skrattar åt mig, skratta ni. Det finns (faktiskt) några (få) som hånar, håna ni. Det finns några som tvivlar. Ja, ni vet vad ni ska göra. Det finns många som peppar, lyfter, kramas och är nära. Fortsätt ni med. Det är för er, och för mig själv som jag orkar. Kram. Min blogg handlar om att det är möjligt. Vi ses igen. Du ska veta att jag är nöja att faktiskt kunna gå förbi lasarettet.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar