söndag 25 maj 2014

Idag - talet till kvinnan!

En del av er får ett stort grattis som mammor idag. Andra inte. Ytterligare en del av er kommer i framtiden att få det. En del kan inte få det längre. Gemensamt är att ni är kvinnor. Ni är kloka. Ni gör saker för familj och barn som är otroligt viktiga i världen. Men samtidigt förödande för er själva. Då är ni inte kloka. Ibland, inte alltid. Jag umgås med många av er. Tränar, busar, fikar eller bara är en vän..



Ja, naturligtvis med alla kategorierna ovan. Kvinnor alltså. Och jag är full av respekt för er förmåga att ta beslut. Det ni gör gungar verkligen världen. Jag stöttar, lyssnar, förvånas, kramas och ibland fattar jag allt. Men inte alltid. Det är naturens väg tydligen. Ni vet och gör. Ni stöttar mig, lyssnar på mig, ni förvånas över vad jag säger, ni kramas och ibland fattar ni allt. Men inte alltid. Naturen igen. Ibland tillrättavisar ni mig. Fascinerande. Ni. Grattis på dagen alla kloka mödrar, blivande och varande.Ni gör livet värt att leva och jag är stolt över att få vara er vän!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar