torsdag 24 april 2014

Att våga är att lyckas!

Motsatsen lockar mig inte alls. Om du tror att motsatsen är "misslyckas" så är du vilse ute. Det begreppet är inte definierat i min värld. Tro nu inte att jag alltid lyckas med allt, det vore ju snudd på trist. Om det var så så skulle jag ju aldrig lära mig något av mina försök. Jag lär mig när något inte funkar till hundra, jag misslyckas inte. Never in my foot! För jag har ju vågat och försökt. Det är lyckat.

Nytränad, lycklig och på väg!

Tiden rinner på rätt bra i timglaset och det är kul. Jag ägnar mig åt sådant jag tycker är kul. Enbart, det andra skalar jag bort. Varför spilla tid? Jag känner att jag växer i rätt många roller och det är väl det som är att utvecklas, mitt ständiga mantra. Att dessutom utvecklas fort är väl ännu bättre. Vi har genomfört ett antal reka-pass och även de två första fakturerbara passen i CrossNature i Nyköping i veckan. Det har varit fantastiskt kul och ger sådan mersmak.

Jag väljer att omge mig med sådana som vill.
Som jag. Och som därmed kan stå ut med mig.
På fredag - i morgon! - kör vi live med de återkommande "öppna" passen. Idag är det inte fullbokat men vi kör och låter det växa sakta och säkert. Och säkert. Du läste rätt. Jag har fått så mycket positiva signaler så det hela går inte att stoppa. Jag själv brukar vara svårstoppad när jag väl formulerat vad jag vill.Oftast vet jag vad jag vill och jag börjar bli allt säkrare på vad jag ska hitta på. Jag känner på nya dörrar och gläntar på en del gamla som fortfarande har bärkraft. Att vara sin egen ledare är härligt. Jag är lagspelare. en driftig sådan men tycker om att vara med och styra. Varför sitter vi här? Ut och bygg landet! Kram!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar