onsdag 9 april 2014

Wind of change...

..heter Scorpions gamla dänga. Inte så illa om man nu gillar ballader. Jag gillar change for det är synonymt med utveckling. Och utveckling är som du vet allt. Motsatsen är ond grå död och nu har det hänt igen. Ännu en av mina vänner har tagit steget att förändra för att förbättra. Ännu en har brutit bandet av ond grå död, eller snarare som jag tolkar detta fall, valt att kliva av för den onda gråa. Det gjorde jag med i bästa samförstånd och det blev så bra.

"Om du inte väljer att hoppa
 så bli du kvar vettu,,,,"
Tre av mina kvinnliga vänner har nu på kort tid tagit steget och jag är skittråkig som stöttar från början till slut. "Självklart ska du skilja dig och söka en bättre situation". Jag säger så eftersom jag vet att man bara kan vara stark för någon annan om man är stark själv. Jag har jobbat skjortan svettig både på jobbet och fritiden den senaste tiden. Bra dagar! Jag tror (!) jag har sovit i egen säng tre av tio dagar på slutet, men det är jag bekväm med. Jobbet grymt bokat, bokprojektet går framåt och jag har fått träna här och där. Sunlight en kväll, skogen en annan, Bromma, Hägersten och Örebro. "Där jag lägger min hatt bor jag". OK, Örebro var bara light men det blev en hel del armar och axlar tränat på rummet.

"Jag har slutat knacka på dörrar...Jag ser dm inte ens."
På tal om att eventuellt flytta i framtiden..... eller lägga hatten någonstans. Stockholm har varit mitt huvudalternativ men längtan till Örebro har funnits i mitt hjärta sedan 1989. Japp, sedan jag förlorade förhandlingen med krysset om var vi skulle bo. Om det beror på den oerhört lyckade klassträffen där i helgen eller andra nya möjligheter låter jag vara osagt. Längtan, eller snarare möjligheten att det skulle vara ett alternativ när jag är klar med Nypan, har fått nytt bränsle. Tanken vågar jag knappt tänka men lösningar utanför lådan tilltalar mig. För att uttrycka det lite blygsamt. Framtiden bär på alla möjligheter, det är det enda som är säkert.

Så här har vi det när vi tränar CrossNature.
Mitt i Stockholm.
Jag är så glad att jag satt ner foten i ännu ett ärende. Och blir så stärkt av de positiva omdömen jag får för min beslutsamhet. Nu är det knappt två veckor till vi kör igång träningen i CrossNature och jag får ytterligare ett forum att showa lite i. "Du är modig", sa en viktig och då slog det mig att jag kanske kan göra lite skillnad i världen med min dragkraft. Jag gör det dock lika mycket för egen skull som för någon annan. Hur som så har jag n hel del att göra i helgen. Reka träningsplatserna, sätta programmet och skapa en FB-grupp för eventet. Det ska bli så kul. Förändring är utveckling. Utveckling är allt. Är det inte snabb nog får du käka mitt damm.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar