tisdag 15 april 2014

Skryt massor och vinn allt!

Ja, innebörden av rubriken måste ju vara solklar. Lev livet, ta plats och förgyll tillvaron för alla andra. Frågor på det, någon?

Lätt val.
Fiendeland.
Jag är alltså i fiendeland under två dagar för att göra jobbet jag gör bäst. Har redan retat upp två kunder genom att säga att jag är från Örebro. Ja, kanske inte bara det. Jag lyckades nog nämna både hockey och fotboll också. Så tokigt.

Våga riskera för att vinna.
Hur tänkte man? Sprang sex våningar ett par gånger och
blev helt vild i hjärnan. Strukturmålning i trapphuset på Clarion Elite.
Det blev en "ledig" eftermiddag och jag tog en prom och insåg att gurkorna har en ganska schysst stadskärna. Lite "betong och tegel" men ändå långt ifrån vad man kan uppleva bara några mil längre norrut i Västmanland. Ludvika, Borlänge, Sala osv. är så klara kopior på Oxelösund. Dvs socialdemokratiskt styrda - och byggda - städer sedan sextiotalet. Det blev ett gästspel på ett bra gym - WC högst upp i gallerian punkt mitt i stan. Jag blev väldigt väl mottagen som gästtränande, visad runt och fick låna hänglås och "säg bara till om det är något...".

Husdjur KAN vara ok.
Väl omhändertagen pojke som trivs.
Jag mår bra just nu. På så många sätt. Såg något häromdagen som gav intryck och som gör mig leende och varm bara jag tänker på det. På tal om hundar så är jag långt ifrån obildbar. Jag kan förmodligen även sätta mig ner om någon ber mig. Nu avslutar vi den här kvällen med lite jobb och så tar vi och knäcker upp en ny dag om några timmar. 100% är allt jag kräver och ger. Hoppas det passar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar