måndag 14 april 2014

"Säger du det... :-)"

Det är inte varje dag som den kommer ut just nu. Bloggen som löser och puttar. Puttar verksamheten åt rätt håll. Jag bjuder världen på mina sanningar och jag gör det i olika forum. en del får dem mun till mun och trivs med det, andra får dem i tjänsten och är tvungna att trivas med det eftersom deras chefer betalar mig för att leverera. Och du får dem här i bloggen. Fast just nu kommer den inte ut varje dag. Och det är inte mitt fel.

Nöjd. Ego. Men en oerhört stor lagspelare.
Det vet du som faktiskt tagit reda på det.
"Kungen av Bajenland" sjunger att "det går bra nu", och det gör det. Du känner ju mig och vet att utveckling, stadigt framåt och att lära mig nytt är centralt. Jag får föreläsa som aldrig förr och jobbet följer planen och det är även en av mina favoritsysselsättningar, att driva företag. Vi har en rejält satsning på ergonomiföretaget, skor, stolar och ståmattor, på gång och så äntligen ska stjärnan Arcturus AB dra igång CrossNature. Jag vet att jag är ett stort stolt barn som njuter av intryck.

Fel. Jag är mig själv och ni tycker ju om mig!
Jag är bra på att lämna sådana efter mig har jag hört dessutom. Jag har den senaste tiden fått ruskigt mycket positiv feedback och det är jätteroligt. På något sätt trivs jag i centrum och gärna i centrum i solen. Hellre än i regnet även om det säkert kan vara uppbyggligt det med. När okända skriver och tackar för blogg och annat med rader som "andra mår bra av dig" så blir jag stolt och vill leverera mer. När någon berömmer mig för fysiska företräden så blir jag naturligtvis glad. Glad BTW? Skitstolt, menar jag. Jag borde säkert vara PK och tona ner det.

Två år sedan. Bättre idag kan man ju säga.
I sommar kan det bli en hel del golf.
Men det gör jag inte. Jag suger i mig, tackar och ler. Inombords växer människan av beröm och så även yours truly. En viktig sa på temat att vi svenskar generellt är dåliga på komplimanger och beröm. Så tragiskt, satt jag och tänkte över bordet. Förmodligen såpass mycket att jag tappade lite fokus. Som tur är omgivningen förlåtande för att jag ibland tappar fokus. Jag kallar det split vision. Idag är det äntligen måndag igen och jag tycker att vi ska berömma varandra lite mer. Bara säga sanningar, bra sanningar som lyfter. Vi lever nu och det är nu vi bygger sen. Jag vill bli bättre på att sprida ännu mera bra runt mig. Jag tänker berömma och förklara att jag uppskattar. Vad sägs om en komplimang-måndag? Kram.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar