lördag 24 maj 2014

Air force one.

Uschaligen vad glest det är mellan inläggen i den här bloggen. Vi kör en Jesus igen. Skyll dig själv om du hamnat här av misstag och tvingas läsa mina ord men grattis och välkommen om du ville just hit och bli lite upplyft. Vi kör en recap eftersom det enligt uppgift tillkommit läsare. Det här är jag, Patrik.


Jag är definitivt annorlunda. Det är inte så att "annorlunda" är något negativt i världen. Jag hoppas att du är annorlunda. Det är nämligen då, om omvärlden uppfattar dig sådan, som du förmodligen är dig själv. Världen behöver mångfald. Just det ordet har dock blivit felladdat de senaste åren. Jag tycker om ord förresten. Prata dem, läsa dem och producera dem. Ofta och mycket. En bästaste vän säger "kom till saken" och ger mig ett leende som har samma effekt på mig som en pansarvärnsrobot på för allttunt stål.


Jag drivs av mycket kraft, olika krafter och är en sådan där jobbig typ som får mycket gjort. Jag gör mycket själv men får även helt naturligt andra att göra saker. Jag är en naturligt ledare och trivs i den rollen. Fast jag försöker nästan aldrig ta den, jag bara får den. VSB, som vi naturvetare säger. Nej, självgod inte. Bara konstaterande och rak. Rakheten är min styrka och vår väg till seger och ett bättre samhälle! Det finns några som skulle reta upp sig på den senaste meningen. Har jag hört. Men då har man helt enkelt inte förstått.



Om man uppfattar att jag är kaxig och menar att det skulle vara något negativt eller ego-aktigt så har man inte tagit in budskapet. Jag har nästan dött en gång och det kanske har gjort mig lite större i sinnet. Inte "någon andra chans" på något andemässigt sätt. Nej det var ren naturvetenskap och slump som fixade biffen. Blodig, kan man säga att den var. Budskapet är så enkelt, en gemenskaps framgång och överlevnad (typ ett samhälle) bygger på varje individs (typ du eller jag då) förmåga till utveckling, anpassning och framgång. Du kan uppnå allt, om du gör rätt. Du har makten i ditt liv. Men också skyldigheter i samhället.


Det är vad jag andas, lever och skriver om. Här i bloggen, på gymmet, under täcket och ihop med vänner och kunder. De som väljer att vara nära vet att jag är en i laget, inget annat. Kom gärna tillbaka snart  för ännu mer utveckling.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar