måndag 5 maj 2014

Hög på hägg!

Ibland sänker även jag tempot. Ett lok behöver vattnas för att frusta. Det mesta går fort och det går bra dessutom. Ikväll tänker jag dock vattna lite för att vara i full gång i morgon vid sextiden. Oändligt inspirerad av andra som är lika starka och lika igång. Måste dock få lite fart på pennan igen. Kanske kortare och kärnfullare kan göra att frekvensen ökar?



Har just genomför ett Qigong-pass ute i gröna gräset och med solen värmande på vänsterkinden. Ett härligt sätt att hämta energi och att träna på att fokusera bort störande moment. Viss hör man Scanian som far förbi från vänster till höger men ändå inte. Den stör i alla fall inte. Nästa vecka kommer den nyutslagna häggen att dofta brutalt. Häggen påminner mig om ett tidigare år och just dofter gillar jag. "Vad gör du Patrik? - Jag luktar på dig. Du luktar gott!"



Den goda sinnesstämningen följde med in och nu ska jag skruva upp lite. Det blir styrka på värdigt trägolv och en halvlek Crosstrainer framför TVn. Med lite tända ljus så är mitt gym på Baker Str. riktigt hemtrevligt.



Jag tycker om att omge mig med bra. Saker och människor. Det är mitt tips till dig att göra så. Jag vet att det är gynnsamt. Jag vet att framtiden blir gynnsam bara man låter den bli det. Våga tänk tanken och släpp det gråa och hoppa. Hoppa! Jag gör det varje dag. Det enda som stoppar dig är du själv. Kram.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar